به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل (Cocktail) گفته می شود. امروزه بیش از هزاران نوع کوکتل در جهان وجود دارد که هرکدام با توجه به مواد و نوشیدنی ها، آب و هوا و ذائقه ی هر منطقه درست شده اند. با آمدن فصل گرما، هیچ چیز مثل یک نوشیدنی خنک آدم را سرحال نمی آورد. چه برای خودتان، و چه برای مهمان عزیزتان که از گرما آمده است، بهترین خوش آمد گویی را می توانید با یک لیوان کوکتل آب میوه های طبیعی تقدیم کنید. امروز تصمیم دارم دستور تهیه چند نوشیدنی خنک که البته سرشار از ویتامین هم هستند برایتان آموزش بدهیم. ، نوش جان!

دستور تهیه ی کوکتل میکس هندوانه

هندوانه مکعبی کوچک بدون هسته یک و نیم پیمانه
بستنی ساده چهار قاشق خوراک خوری
کمی نمک
مکعب یخ 7-8 قطعه

هندوانه ها ، بستنی و یخ ها را همراه با کمی نمک داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل یک لیوان بلند سرو کرده با یکی دو برگ نعنا آن را تزئین کنید.

دستور تهیه ی کوکتل یونانی

آب هلو چهار پیمانه
آب پرتقال دو پیمانه
آب لیموی تازه یک پیمانه
تکه های یخ

آب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه سرو کرده همراه با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.

دستور تهیه ی کوکتل استوایی

آب گلابی سه پیمانه
آب آناناس سه پیمانه
آب زرد آلو سه پیمانه
آب لیموی تازه یک پیمانه

آب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه و با برگهای رزماری تزئین کنید.

دستور تهیه ی موهیتو (موخیتو – Mojito)

لیموی تازه یک عدد

برگهای تازه نعنا

شکر قهوه ای دو قاشق خوراک خوری

سودا (آب گازدار)

این کوکتل، یک نوشیدنی کوبایی است که امروزه در اکثر نقاط جهان از جمله ایران طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه موهیتو لیمو را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و چهار برش آن را جدا کنار بگذارید. دو برش باقی مانده را به مکعب های کوچک تقسیم کنید. داخل یک لیوان دهان گشاد لیموهای خورد شده را بریزید و شکر و برگهای نعنا را روی آن بریزید و با قاشق کمی فشار دهید. تا یک سانتی متر پیش از پر شدن لیوان تکه های یخ را اضافه کنید. در آخر فضای باقی مانده داخل لیوان را با سودا پر کنید. پس از هم زدن فراوان با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.