اگرچه تلگرام پرطرفدارترین پیام‌رسان بین کاربران ایرانی است اما بد نیست بدانید پیام‌رسان‌های دیگری هم هستند که از هر جهت توانایی رقابت با تلگرام را دارند و در زمان نیاز می‌توان از آنها استفاده کرد.

اگر به دنبال جایگزینی برای تلگرام می‌گردید ولی نمی‌دانید کدام یک از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌توانند جای خالی آن را به خوبی پر کنند؛ در ادامه چندتا از بهترین پیام‌رسان‌های ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که امکاناتی در حد و اندازه تلگرام دارند و به‌زودی باید آنها را روی گوشی خود نصب کنید.

برای دیدن مطالب به ادامه مطلب بروید

دو سال پیش بود که گوگل اپلیکیشن جدیدی را برای ارتباطات متنی با نام Allo معرفی کرد. در واقع این اپلیکیشن به نوعی جایگزین Hangouts به‌حساب می‌آید و با یک رابط کاربری جدید عرضه شده است. در گوگل الو خبری از کانال نیست اما دیگر قابلیت‌های متداول در پیام‌رسان‌ها مانند ساختن گروه، استفاده از استیکر و مکالمه امن در آن گنجانده شده است. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در گوگل الو نقش زیادی را ایفا می‌کند. در حین مکالمه با دوستانتان می‌توانید پای گوگل اسیستنت را نیز به صحبت باز کنید و از او سوالات مختلفی را بپرسید. همچنین با صدا کردن گوگل اسیستنت با شناسه @Google می‌توانید به انجام بازی، مشاعره و ... با دستیار صوتی گوگل مشغول شوید.

گوگل الو برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده و امکان استفاده از آن روی وب نیز وجود دارد.

 

اپلیکیشن‌ Line یکی از معروف‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است که در کشور ما کمتر شناخته شده. با استفاده از لاین می‌توانید با دوستان خود چت کنید یا با آنها تماس صوتی و تصویری بگیرید. بسته‌های استیکر جذاب و بازی‌های دو نفره از دیگر امکانات لاین است. در لاین می‌توانید پیام‌های مورد علاقه خود را در پوشه مجزا ذخیره کنید و در بخش تایم لاین، تصاویر و نوشته‌هایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اند را ببینید.

پیام رسان Line را ضمن اینکه می‌توانید روی گوشی‌های آیفون، ویندوزفون و اندرویدی استفاده کنید، قادر هستید در سیستم عامل ویندزو و مک نیز آن را نصب نمایید.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان ایرانی دیگری که به عنوان جانشین تلگرام می‌توان استفاده کرد، بیسفون پلاس نام دارد. این اپلیکیشن امکان ارتباط متنی و صوتی با دوستان و آشنایانتان را به رایگان در اختیار شما می‌گذارد. در بیسفون پلاس می‌توانید گروه و کانال بسازید و با مخاطبان خود در ارتباط باشد.

پیام‌رسان بیسفون پلاس را می‌توانید روی دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب کنید و با آن ارتباطی سریع‌تر از اپلیکیشن‌های خارجی داشته باشد.

 

پیام‌رسان آی‌گپ یکی از اپلیکیشن‌های است که جای خالی تلگرام را به خوبی می‌تواند پر کند. تفاوت آی‌گپ نسبت به رقبای خود ارائه سرویسی رمزنگاری شده است که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. آی‌گپ محیط بسیار خوبی دارد و امکان ایجاد کانال‌ را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه قابلیت ارسال فایل را نیز دارد و برای استفاده از کاربرانش خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

پیام‌رسام آی‌گپ علاوه بر اندروید و آی‌او‌اس روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس نیز نصب می‏شود تا ارتباطی بدون حد و مرز را به شما ارائه دهد.

 

اپلیکیشن «بله» یک پیام‌رسانی ایرانی با خدماتی متفاوت است. اصلی‌ترین ویژگی این پیام رسان ارائه خدمات مالی است که در بستر خود به کاربران ارائه می‌دهد. در اپلیکیشن بله علاوه بر چت فردی و گروهی می‌توانید کانال داشته باشید و از درون همین برنامه پول منتقل کنید یا فاکتورهایتان را پرداخت نمایید.

اپلیکیشن بله تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز قابل نصب است.

 

پیام‌رسان Wispi یکی از چند اپلیکیشنی است که آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این اپ که رابط کاربری بسیار خوبی دارد علاوه بر امکان ارتباط متنی به شما امکان تماس صوتی و تصویری را نیز می‌دهد. ساختن گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی ویژگی دیگر ویسپی است که مشابه با کانل‌های و گروه‌های تلگرام است.

Wispi را می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون دانلود کنید.